יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

הקשר בין הומאופתיה קלאסית ילדים ורוחניות



הומאופתיה קלאסית ורוחניות - מאת עידו גילת

 בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מצטרפים לתנועות מחאה שונות, יוצאים להפגנות, חותמים על עצומות או נהיים פעילים בתנועה כזו או אחרת:  באספקט האקולוגי ישנה התגייסות לנסות ולהציל את יערות הגשם, מחאה כנגד ממסד יצרני אך מזיק לסביבה ונסיון רחב היקף למחזר את הפסולת שאנו מפיקים. השנתיים האחרונות התאפיינו בתנועות מחאה אנטי ממסדיות או ממשלתיות כלל עולמית: אביב ערבי ומהפכות נגד עריצים מוסלמים, occupy wall street כללה ערי בירה ברחבי העולם ודרשה לחלוקה שווה יותר של ההון וגם בישראל המודעות ליחסי הון שילטון בעיתיים הוציאה רבים מאיתנו לרחובות. רבים מאיתנו בוחרים בצימחונות / טיבעונות בזמן האחרון מתוך רגשות חמלה וגישה שאכילת בשר (או כל דבר מן החי) מזיקה לנו גופנית, רוחנית ובעיקר מוסרית. רובנו מתעוררים לבהירות שממשלות ואירגונים גדולים מנסים לשלוט בחיי הפרט על מנת לצבור או לשמר עמדות כוח וממון. אנו יודעים שבנקים, חברות תרופות, נשק, ממשלות וצבאות מנסים לשלוט בעזרת הפחדה וכוח.
 אם ננסה להסתכל על מגמות אלה כמכלולו נראה שיש כאן בהחלט 'התעוררות' – עם ההתבגרות הזמן והתהליך מגיעה הראייה - הילד הופך לנער ומתבגר עם התבגרות התסכלותו ויכולתו לאפשר זויות מבט.
אנשים מבינים יותר את הנעשה סביבם ומביעים רצון לשנות זאת. יותר אנשים מרגישים שהם חיו במצב תודעה 'רדום', שהמציאות הוסתרה מהם וכך גם חופש הבחירה. אנו מתעוררים אל כמיהה אמיתית לחופש, שיוויון וחמלה ואל הבנה שהמציאות רחוקה משם.
 ההומאופתיה הקלאסית, בבסיסה העמוק ביותר, עוסקת בהתקדמות תודעתית והתעוררות: בשלב האיבחון ההומאופת יאבחן טיפול מתאים לא רק עפ"י מכלול התסמינים והסימפטומים הגופניים, הרגשות הלא נעימים והרגישויות. ההומאופת ינסה להתחכות אחר סימנים למערכת אמונות והשקפת עולם מקובעת ואשר גורמת סבל לאותו אדם, לדוגמא: במהלך שיחה התשאול ההומאופתי שימוש במילים: רק, אף פעם, חייב, תמיד וכו' מראה על נתיב צר של ראייה ובחירה. בריאות, בהגדרה ההומאופתית, כוללת תגובה גמישה אל מול מציאות משתנה ולכן מצריכה עירנות גבוהה אליה.
 על פי הומאופתיה קלאסית חוסר עירנות של התודעה מתאפיין לא רק במילים חזקות וחוסר גמישות אלא בעיקר גורמת לחוסר בריאות במערכת הרגש והגוף: הפער בין המציאות הקיימת לבין מציאות הקיימת בנפש האדם (הנקראת דילוזיה) יוצרת סימפטומים בעולם הרגש (רגישות יתר כמעין תגובת מגננה / חוסר רגישות וכהות ריגשית כתגובה רדומה של המערכת) ובגוף. הטיפול ההומאופתי יאפשר למערכת הפנימית של האדם להבחין בפער הקיים ולאפשר לחוכמה הפנימית, הגלומה בכל אחד מאיתנו, למצוא את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר להביא אותנו קרוב יותר אל האמת ואל הדרך הנכונה עבורנו.
 אני סבור שגם מבחינה 'גלובלית' נוכל לראות, לאחר המחאה, המאפיינת שלב ראשוני בהתעוררות, מעבר לתנועה הרמונית יותר, חופשיה יותר ובריאה יותר לכולנו.

נכתב על ידי עידו גילת הומאופתיה קלאסית לילדים נוער ומבוגרים - הומאופת קלאסי שעובד בפרדס חנה תל אביב והרצליה. מתמחה במגוון ערוצים בתוך ההומאופתיה קלאסית ובעיקר הומאופתיה לילדים.

קראו עוד על אבחון הומאופתיה לילדים במאמר הנפלא שפורסם באתר WRITERS 
כמוכן מאמר נוסף המדבר על השילוב המיוחד בין הומאופתיה רוחניות ועוד - בבלוג של כוכב האהבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה